Sånger för ett sjukt barn

Spotify – barn 4

Vilka låtar vill du ha med? Skicka dina  tips i kommentarerna!

Här är mina:

   
Depeche mode – Enjoy the silence

All I ever wanted, All I ever needed, Is here in my arms, Words are very unnecessary, They can only do harm 

  Ebba Forsberg -Ta min vals

Du ska dansa mig fram till de källor, där blodet är bultande klart. Ta min vals den är din nu, det är allt som finns kvar.

Cecilia Vennersten – Det vackraste

Det vackraste jag vet, Är att se dej när du sover, Här råder stilla frid, Och jag glömmer både rum och tid


  Lars Winnerbäck – Elegi

En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än, För en tid som bara går och aldrig kommer igen

   

Bob Dylan – Forever young

May you grow up to be righteous, May you grow up to be true, May you always know the truth, And see the lights surrounding you, May you always be courageous, Stand upright and be strong

  

Kent – Utan dina andetag 

Min klocka har stannat, under dina ögonlock, fladdrar drömmarna förbi, inuti är du fjäderlätt och vit. Och utan ett ljud, mitt hjärta i din hand, har jag tappat bort mitt språk, det fastnar i ditt hår

  

Bo Sundström och Frida Öhrn – Jag har gått inunder stjärnor

Jag har gått inunder stjärnor för att komma fri till dig, så stolt, så fri som en människa får vara. 

Du skall binda mig till jorden, du skall övervinna mig, att min frihet blir min ljusa tankes bara.

  

Säkert! – Dansa fastän

Å jag ska dansa för att hjärtat blöder, ska dansa för att hjärtat blöder, om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två är det aldrig över

  

Sofia Karlsson – Jag väntar 

Jag väntar vid min mila medan timmarna lida, medan skogarna sjunga och skyarna gå.

 

Björn Afzelius – Sång till friheten

Du är min ledstjärna och vän, Du är min tro, mitt hopp, min kärlek

Du är mitt blod, Och mina lungor, Mina ögon, Mina skuldror, Mina händer och mitt hjärta

4 thoughts on “Sånger för ett sjukt barn

Kommentera

