Öva på skarpt läge – bästa födelsedagspresenten


Pic for cuteness ❤️

Den bästa födelsedagspresent jag fått idag på min 33årsdag är att en av Eddies sköterskor nu har
hand om honom  på natten. Natten till imorgon blir alltså första dagen på vårt nya liv, hoppas vi.När jag skriver detta ligger jag i sängen på mitt rum på sjukhuset, i rummet bredvid sover Eddie övervakad av sin egen inskolade sköterska. Funkar det här nu i sjukhusmiljö, så är vi hemma innan vi hinner blinka. Vilken välsignelse!

Vi började skola in vår första sköterska i torsdags förra veckan: hon gick två dagar dagtid hemma hos oss, och två nätter på sjukhus varav hon nu jobbar ensam andra natten. För sköterska nummer två startade inskolningen dagtid idag, och potentiella nummer tre träffar vi första gången imorgon. Håll tummarna för att även nummer tre är lika bra som de två första. 

På onsdag är det teoretisk utbildning på sjukhuset för närstående och sköterskor. En utbildningssjuksköterska kommer att hålla i moment såsom hjärt- och lungräddning för barn med track, nackbandsbyte på docka och handlingsplan för olika nödsituationer. Det känns tryggt att sköterskorna får ordentlig utbildning, de har förvisso dokumenterad vårdutbildning båda två , men repetition är a och o. Det blir nyttigt även för mig och jens att repetera. HLR är ju verkligen en färskvara . 

Kommentera

