Välkommen in i 2000-talet VLL!

Ok jag är inte den som är den, men jag måste bara få ur mig detta:

Jag (på telefon): Kan jag maila en lista på material som vi behöver till vår sons track?

Vårdcentralen: Kan vi ta det på telefon? Det tar så lång tid att komma in i mailen?

Jag: öh. Alltså det är typ 50 grejer, namn, tillverkare och referensnummer.

Vårdcentralen: Ja.

Jag: ok…(börjar rabbla, stava och bokstavera)

Vårdcentralen (på andra grejen): Nej, den här hittar jag inte. Och jag har egentligen inte tid att leta nu…

Jag: kan jag maila listan med förbrukningsmängd, referensnummer och kontaktpersoner till dig så kan du kolla när du har tid?

Vårdcentralen: Jag vet inte om jag har tid att kolla min mail.

Jag: jag kan maila på en gång, jag har ändå listan på telefonen.

Vårdcentralen: jag kommer inte ihåg mitt lösenord.
Jag: finns det en gruppmail jag kan maila till?

Vårdcentralen: Jag vet inte hur jag kommer åt den…

Jag: kan du fråga nån? Annars kan jag skicka en länk till dropbox till din mobil så kan du plocka upp det den vägen.

Vårdcentralen: Kan du läsa upp referensnumret igen?

Jag: Kan jag maila?

Vårdcentralen: var bor ni? Jag kan komma förbi och hämta listan.

Jag: 😳
För övrigt anser jag att landstinget bör lära sig använda mail.

2 thoughts on “Välkommen in i 2000-talet VLL!

Kommentera

