Tenton med track – gick sådär

Efter att ha fått klartecken av personal på Tenton att ta med barnvagnen in på gymmet tänkte vi oss en familjeutflykt till Ersboda bad och gym idag. Det såg helt klart lovande ut, eftersom Navet öppnat och det är vackert väder räknade vi med att inte behöva trängas på lillbadet på Ersboda. 

Jens och storbarnen gick före, jag och Eddie kom efter när jag stekt färdigt lunchpannkakorna.

Jag hade lastat all utrustning på barnvagnen och tänkte inte mer på det förrän det blev tvärstopp i entrén.

Personal: du får inte ta med barnvagnen in.

Jag: jag har ungefär 5 ton medicinsk utrustning…

Personal: du får parkera därute.

Jag: då får du hjälpa mig bära.

Personal: jag kan ställa in grejerna vid badet.

Jag: nej, utrustningen måste följa med barnet överallt. Han har track.

Personal: ?

Jag: vet du vad track är?

Personal: en sjukdom, antar jag.

Jag: han andas genom ett hål i halsen och lever under ständigt hot om andningsstopp.

Personal: ok

Jag: kan du hjälpa mig bära?

Personal: jag kan ju inte gå in till damernas.

Jag: hur gör vi då?

Personal: jag är ensam här, du skulle ha ringt innan.

Jag: ja, hade jag vetat att det skulle bli problem hade jag ringt innan.

Personal: men om du sätter honom i barnstolen där och går in med grejerna.

Jag: då är ju inte grejerna med honom..?

Personal: ja vi får väl se om det är tomt på damernas.

Varpå jag lastar av pojke, akutväska, sugkatetrar, sug, handskar, handsprit, pannkaka och badgrejer. När vi kommer fram till damernas har jag för länge sedan gett upp idén om att få byta av jens i poolen.

Jag: om du går in snabbt genom herrarnas och jag går igenom damernas så möts vi direkt på andra sidan.

Personal: (uppenbart lättad över att slippa gå in på damernas) ok.

Jag: tack så mycket.

Efter den pärsen hade vi det riktigt trevligt. Jag höll förvisso på att krevera, fullt påklädd inne på badhuset, men Eddie tyckte det var kalaskul att titta på när brorsorna gjorde under- och övervattensshow. Han åt en pannkaka med god aptit och sedan upprepade vi proceduren med bärhjälp på utvägen.

Jag undrar hur det fungerar med rullstolar. Rullstolsburna lär ju knappast bli tillsagda att lämna sina hjälpmedel i foajén…

5 thoughts on “Tenton med track – gick sådär

  1. Måste bara gilla folk som aldrig tänker steget längre. Hela situationen hade kunnat blivit en jättebra recension med lite servicekänsla.

    Personal: Här har vi önskemål om att lämna barnvagnar utanför.
    Du: Medicinsk utrustning. Nödvändighet.
    Personal: Självklart. Här har du hjulskydd, behöver du hjälp så stänger jag entrén några sekunder!

    Gilla

Kommentera

